.

.

pátek 25. července 2014

Já se mám, že se mám...

...říkám si skromně vždycky, když se mi něco podaří. Třeba jako dnes. Nucena upotřebit 2 tvarohy, které se válely nevyužité v lednici, jsem si ve speciálu Vlasty - v Delikatesách, našla recept na tvarohový koláč s ovocem. Je tam s borůvkami, měla jsem jen švestky, tak jsem použila je.
Naše trouba je líná (oproti té staré, která potřebovala polovinu času), proto jsem těsto s tvarohem nejdřív pekla 30minut, s ovocem pak dalších 45minut. Navíc jsem švestky posypala skořicí. Mám ráda kombinaci švestek a skořice (nebo i meruněk). A jako v každém mém pečeném díle jsem i zde kombinovala obyčejnou hladkou pšeničnou s žitnou a ječnou. Od každého trošku. Už jen pro ten pocit, že mlsání bude zdravější.

Švestkový koláč s tvarohovou náplní

 

400g hladké mouky
200g tuku na pečení (Hera nebo máslo jsou nejlepší)
120g moučkového cukru
2 žloutky
1 lžíce mléka
1 lžička citronové šťávy
vanilkový cukr na posypání
hladká mouka na vál
tuk na vymazání a hrubá mouka na vysypání formy

 

Náplň

500g měkkého tvarohu
400g švestek
150g moučkového cukru (od oka jsem sypla třtinový)
2 vejce
40g másla
1 lžička strouhané citronové kůry

 

Drobenka

150g polohrubé mouky
150g moučkového cukru
2 lžíce másla

Mouku smícháme s cukrem, přidáme nakrájený tuk, žloutky, citronovou šťávu a mléko a vypracujeme hladké těsto, které necháme hodinu v chladu odpočinout. Mezitím připravíme náplň. Změklé máslo utřeme s cukrem, vejci a citronovou kůrou. Za stálého míchání přidáme prolisovaný tvaroh a dobře promícháme. Švestky umyjeme, napůlíme, odpeckujeme.
Připravené těsto rozválíme na pomoučeném válu na plát, který opatrně přeneseme pomocí válečku do vymazané, vysypané formy. Potřeme ho připravenou tvarohovou náplní, kterou uhladíme, koláč vložíme do trouby vyhřáté na 190 stupňů a zapečeme až dort zrůžoví.
Přísady na drobenku dobře promneme prsty. Předpečený koláč vyjmeme z trouby, poklademe rovnoměrně ovocem, lehce poprášíme vanilkovým cukrem, posypeme drobenkou a dopečeme dorůžova.





Manželovi koláč chutnal, mně přišel tvaroh sladký až moc, příště uberu cukru.
Na fotkách je docela žlutý. Hmm, asi mu neudělalo dobře světlo zářivky.

Hezký večer všem!
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat