.

.

sobota 17. listopadu 2012

Po hodně dlouhé době jsem našla chvilku na další příspěvek. Na ruční práce mi zbývají večery.
Koblížci budou za měsíc slavit rok. Musím si pospíšit, protože jsem si na sebe upletla bič a slíbila, že na oslavu přeměním jejich "klec" (čili ohrádku) na pirátskou loď.
Rostou jako z vody.


Začalo se ochazovat, proto jsem si narychlo upletla návleky ke kočáru. Mno, ta barva... Budou hodit jen k hedvábnému šátku, který mám ve stejném odstínu. K novému nárčníku nepůjdou, takže mě čekají vyrobit ještě jedny.

Příze Merino-Vlnap

 A tady je nákrčník.



Příze Ruby (vlna superwash)-Vlnap


Mohla jsem ho udělat na větších jehlicích, nestrávila bych nad ním tři večery. Tato vlna je moc příjemná. Rozárka z ní má upletenou fialovou dečku. Parádně hřeje. Ve Vlnapuji stále mají za báječnou cenu.

Doháčkovala jsem polštářek. Ještě ho zbývá vypnout a našít na látku a bude mi dělat radost.


Moc se mi líbí girlandy z háčkovaných velkých hvězd, které jsem viděla u Lucy z Attic24. Byla jsem si jistá, že jsem je už fotila rozpracované, ale nemůžu je najít. Takže se pochlubím později.

A teď z kuchyně. Jestli jste ještě neodzkoušely levandulové sušenky od Martinky, rychle to napravte. Jsou vynikající. Už jsem musela poskytnou receptík sestře i kamarádce. Je to něco nového. Udělala jsem jednu várku i s kávou. A ty byly též úžasné.






Máme velkou zásobu dýněk Hokaido od tchánů. Vařím ji do příkrmů dětem a taky do polévky. Po porážce beránků je plný mražák kostí na polévku. Do vývaru se přidá jen uvařená rozmixovaná dýně s mrkví petrželí, pepř, chilli a nejlepší mňamka je na světě. A když se ozdobí  chlebem opraženým  na másle.... Hmmm..... Mňam!


Na balkon jsme už nainstalovali krmítko. První návštěvníci na sebe nenechali dlouho čekat. Poprvé jsem u nás viděla strakapouda. Asi se mu tady líbí. Chodí se nakrmit každé ráno kolem deváté a odpoledne kolem třetí.
Hrdličky a holuby nekrmíme. Schválně máme malé krmítko, do kterého  nevlezou. Na protějším domě mají celoroční 24-hodinový bufet. My krmíme jen malé ptáčky z lesa.




Už je to 2,5 roku, co jsme přišli o našeho prvního broučka. Vzpomínám každý den. Dušičkové počasí na mě doléhá. Na zimu se netěším. Je brzy tma, hlava přemýšlí, chybí mi sluníčko... Matky by neměly přežívat své děti.


A svítím i v aromalampě. Příjemná vůně zlepší náladu.


Mějte krásný víkend a lepší náladě zdar! :)

12 komentářů:

  1. Lovely crafts and pictures !
    Anna

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jani, to není možné, že už tvým dětičkám bude rok...jsou nádherní...máš krásné fotky tvého tvoření...ať už rukodělného nebo kulinářského...
    Měj hezké podzimní dny...Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Magdi. Ti dva jsou největší dílo mého života:) Tobě také příjemný podzim! Dnešek byl fajn, teplý. Mohlo by to ještě vydržet.

      Vymazat
  3. Milá Janičko, taky to na mě doléhá...ale máš náderné dětičky a s nimi určitě spoustu radosti ;o) Přeji Ti krásné dny a vánoční svátky!!! Jinak superfotky na krmítku, dlaska jsem pěkně dlouho neviděla a Ty ho ještě tak pěkně vyfotíš ;o) Sypeš jim něco speciálního?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Baru. RaF jsou opravdu báječní.
      Loni k nám dlask zavítal až když hodně mrzlo. Letos si už nejspíš mapuje terén.
      Sypeme jim směs pro kanáry z drogerie. Je tam dost drobných semínek, to mají rádi menší ptáci, dokupujeme slunečnice pro sýkorky a strakapouda a ovesné vločky zase milují kosi. A semtam projdu špajzku a přidám jim hrst máku, pohanky...to ale moc na odbyt nejde.

      Vymazat
  4. Jani to to letí...vždyť se sotva narodily a už je dítkám rok :-D jojo stárnou

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, nikdy mi život tak neubíhal, jako vedle těch dvou. Každý den mě překvapují něčím novým. Třeba dneska večer. Dívala jsem se na Stardance, dojídali kaši a šli spát. Během prvního tance se pohupovali do rytmu, a když diváci začali tleskat, tleskali taky. To jsou pak chvíle, kdy jsem krásně nešťastněšťastná.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je opravdu neskutečné, jak to uteklo. Jsou to pěkní rarášci a vlásky jak narostly...
    Přeji hezké dny i přes ty smutky, které na člověka občas padají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebála bych se Fandu označit za extrararacha 1.kategorie :) Ale sranda musí být :)

      Vymazat
  7. Janinko, u mně na blogu máš otázky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, jdu na to. Já jsem se tu nachomejtla až teď.

      Vymazat